SoUL TeAM
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

اسكتش (خيبة تقيلة)

3 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
beckham
مشرف القسم الفنى
beckham

ذكر عدد المساهمات : 201
المزاج : رايق وفايق ومش طايق

اسكتش (خيبة تقيلة)  Empty
مُساهمةموضوع: اسكتش (خيبة تقيلة)    اسكتش (خيبة تقيلة)  Emptyالخميس يوليو 08, 2010 12:29 pm

إليكم نقل حى للواقع المخزى لشباب اليومين دوول:
· حمادة : شوفت اللى بيحصل للفلسطينيين ...إحنا لازم نعمل حاجة يا ميزو..!
· ميزو : عندك حق بقولك إيه..ماتيجى نِهُب هَبَّة على جامعة عين شمس دى المظاهرات على ودنه.
· حمادة : عين شمس إيه يا قلة..جامعة القاهرة أشد..دى مدعكة هناك أهو نخرج الكبت اللى هيقتلنا ده..
· ميزو : قشطة..كلم شيرى و بيرى و شاهندة و شلتهم..و انا هكلم هوبة و باقى المقاطيع...يااااه...أخيرا حاسس إن بقى
فيه قضية مهمة فى حياتى.. هنوريهم احنا نقدر نعمل إيه..(موسيقى تصويرية:أغنية القدس دى أرضنا)
· حمادة : الوو..أيوة يا شيرى..ازيك؟..هاو آر يو دوينج توداى؟..
· شيرى(تبكى) : نوت باد..شايف اللى بيحصل للفلستينيين ..حراام..موش معقول العالم ساكت كده..!!
· حمادة : عشان كدة انا بكلمك..لازم نعمل حاجة..احنا هنروح بكرة جامعة القاهرة ..عشان نشارك فى المظاهرات إيه
نظامك؟
· شيرى (بتتشحتف) : شغالة تبعا( اللى يشوفك وانتى صاحيه من النوم يقول شغالة فعلا)....و هكلم باقى الناس..هتتقابلوا
امتى؟
· حمادة : بكرة على تسعة كدة..عند كنتاكى عباس..متتاخريش
· شيرى : تسعة موش هينفع..روحوا انتوا و انا هاخد تاكسى وحصلكوا
· حمادة : تاكسى ايه انتى بتستعبطى..انتى مصاحبة عيال ولا ايه..ماتروحيش فى تاكسى لوحدك طبعا هنعدى عليكى
بالعربية و نستناكى..(لأ راجل يله)
· ميزو : قول لها تيجى بالديرتى جينز عشان البهدلة..( لأ نبيه ياه)
· شيرى : أوكيه سى يو تومورو..بون نوِى.( الله يرحم ستك ستوتة)

حوار حول المقاطعة ( يقطعهم):
· حمادة : هتروحوا بكرة المظاهرات؟
· ميزو : لأ فى عرضك ..دنا كتفى واجعنى طحن من العصاية اللى اخدتها امبارح...و بعدين الشيخ سيد بيه على كيفهم
قال المظاهرات حرام عشان جيه من التظاهر يعنى الايحاء بغير ما فيك يعنى كدب يعنى حرام ( حرمة عليك
عشتك).
· شيرى : لأ مش تالبة ناخد زنب انا كمان سمعت الشيخ المفتى أبو فَتوَى السكرة بيقول ما هو حرام فهو حرام و ما هو
حلال فهو حلال وخد فتواك على هواك..! ( وأتمنى لو أنساك)
· حمادة : يعنى إيه نسكت...!!! إحنا لازم ناخد موقف..الناس بتموت هناك و احنا ساكتين هنا..!!..بقول لكم ايه ..إيه نظام
المقاطعة؟
· بيرى : صح إحنا لازم نقاطع.... كل المنتجات المصرية عشان الحكومة تسمعنا..!!! ( يا منجى الوحش من الجحش)
· ميزو : قصده المنتجات الامريكية يا قلة.
· بيرى : ماشى أى حاجة مش فارقة..
· حمادة : ياعنى نديها مؤمن و كوك دور و كويك و سمايلز و بلاش بيتزا هت و كنتاكى و ماك دونالدز..
· ميزو : طب و الساقع؟ ( عفريت ياد يابن....تانت فكيهة )
· حمادة : اديها فيروز و شويبس
· شيرى : بيرى ..هو بيجيب الكلام ده منين؟!!
· بيرى : أراهنك بيشرب بيريل.!!!
· شيرى : تب بلاش بيتزا هت..آكل بيتزا فين يعنى..!! مقدرش ابتل البيتزا..آى لايك إت سو ماتش..( رحمكم الله يا
فتيات فلسطين)
· ميزو : المهم بكرة التليفزيون هيصورعندنا فى الإيه يو سى..عايزين نحضر اعلام و يوفط و كمان عايزين علم
اسرائيل نولع فيه.
· شيرى : ياه انا سخنانة موت... عايزين نسبت للعالم ان احنا مع الفلستينيين ( سخنانة يا حلوة ..اعمليلها كمادات توتى
فروتى يا تهانى )
· شاهندة : باى زا واى..احنا عاملين عندنا حفلة لصالح ضحايا فلسطين..هتبقى فى لوس أميجوس و مينيمام تشارج 90
جنيه و الدخول كابلز..
· حمادة : كتير أوى90 جنيه
· شاهندة : يا أخى بقولك عشان التبرعات..انت إيه ما عندكش دم؟!! ( صحيح انت إيه..!! بتقولك لوس أميجوس و
كابِلْز و رقص و هتهيص كله فى سبيل فلسطين...{إنا لله و إ نا إليه راجعون})
· ميزو : كنت هنسى صحيح...الخميس اللى جاى بالليل التليفزيون هيصورنا و احنا بنعبى التبرعات فى العربيات و
المخرج قال لى عايز ناس كتير عشان هيبعتوه قناة الجزيرة قولوا لكل اللى تعرفوهم عايزين عدد كبير
· حمادة : و يا ترى التبرعات دى هتوصل؟
· ميزو : و احنا مالنا ياكشى يولعوا فيها احنا بنعمل اللى علينا( هو ميزو ده دلع مزراحى..؟!!!)
salma
- عضو أوعى وشك -
salma

انثى عدد المساهمات : 321
المزاج : عايزة اناااااااام

مُساهمةموضوع: رد: اسكتش (خيبة تقيلة)    اسكتش (خيبة تقيلة)  Emptyالخميس يوليو 08, 2010 6:01 pm

هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
جامدة اخر 543585253 حااااجة

beckham
مشرف القسم الفنى
beckham

ذكر عدد المساهمات : 201
المزاج : رايق وفايق ومش طايق

مُساهمةموضوع: رد: اسكتش (خيبة تقيلة)    اسكتش (خيبة تقيلة)  Emptyالسبت يوليو 10, 2010 12:16 pm

هى فعلا خيبة تقيلة
سومه_123

سومه_123

انثى عدد المساهمات : 3

مُساهمةموضوع: رد: اسكتش (خيبة تقيلة)    اسكتش (خيبة تقيلة)  Emptyالأربعاء مارس 02, 2011 9:39 am

ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
خيبه تقيله ويوم اسود اللى تجيب عيال زى دى

اسكتش (خيبة تقيلة)
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» اسكتش تداخل اذاعات